Мій урок


ЗДОРОВИМ БУТИ – КРУТО!
( урок-вікторина для учнів 5-6 класу)

Мета: формування в учнів навичок здорового способу життя, навичок толерантного спілкування; розширення читацького світогляду.
Хід заходу
Ведучий. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні ми з вами проведемо не простий урок, а урок-вікторину, присвячену здоровому способу життя. Наша сьогоднішня вікторина присвячена здоров'ю, здоровому способу життя та боротьбі зі шкідливими звичками.
Здоров'я для людини мас дуже велике значення, а
ле більшість людей звертають увагу на своє здоров'я лише тоді, коли у них виникають із ним проблеми. У народі є навіть така приказка: «Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив». Для того, щоб ця приказка не стала девізом вашого життя, сьогодні ми з вами з'ясуємо, наскільки ви обізнані з теми: Здоровий спосіб життя
А допоможе нам у цьому цікава конкурсна програма «Здоровим бути – круто!», у якій я пропоную вам прийняти участь. Для цього ми створимо дві команди з учнів 5-6 класів.
Команди займають свої місця за ігровими столами. Діти обирають назву команди, готують та проголошують свій девіз.
Представляю вам поважне журі нашого конкурсу (члени журі – це класні керівники 5-х класів та бібліотечний актив).
І конкурс «Лото-здоров’я»
У чарівному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзі виймає кульку з номером, якому відповідає питання, на яке гравець повинен дати відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання для першої команди
1.     Вибери з переліку продуктів тільки ті, які можуть нашкодити здоров’ю: сметана, яблука, огірки, пепсі-кола, хліб, молоко, чіпси.
2.     Який телефонний номер потрібно набрати у разі виникнення пожежі? (101).
3.     Як називаються коливання земної поверхні, що виникають унаслідок підземних поштовхів величезної сили? (Землетрус).
4.     Що треба робити, щоб не хворіти, легше і швидше переносити зміни погоди? (Загартовуватися).
5.     Кого називають «пасивним курцем»? (Людину, яка вдихає тютюновий дим, але сама не курить).
Запитання для другої команди
1.     Вибери з переліку людських звичок ті, які корисні для здоров’я: загартовування, куріння, чищення зубів, гризти нігті, ввічливість, говорити неправду.
2.     Куди потрібно звертатись і який телефонний номер потрібно набирати, у разі виявлення крадіжки? (У міліцію, 102).
3.     Як називають розлиття річки при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів і злив? (Повінь).
4.     Яка невиліковна хвороба передається тільки через кров, спричиняється вірусом імунодефіциту, який ослаблює організм? (СНІД).
5.     Яке приміщення у будинку є найнебезпечнішим? Чому? (Кухня, адже в ній містяться різні електроприлади, газова плита).
(Музична пауза. Пісня про здорове харчування на мотив пісні «Посмішка»)


Є корисні страви і смачні:


Борщ і каша, груші, сливи, спіла диня.


А шкідливим – дружно скажем: «Ні!»


Не приносять вони користі людині.


Приспів:


Про здоров’я треба дбати,


Вітаміни споживати,


Огірочки, апельсини і морквину.


І тоді, повір, умить


Перестанеш ти хворіть.


Пам’ятай це мудре правило, дитино.






Не купуй нізащо на обід


Різні чіпси, шоколадки і мівіну.


Їх вживать багато нам не слід,


Не приносять вони користі людині.


Приспів (повторюється)




(Журі оголошує кількість балів за І конкурс).


ІІ конкурс « Розгадай кросворд»


Бібліотекар. Діти, ви любите відгадувати загадки? Якщо так, то це дуже добре, бо у наступному конкурсі вам потрібно відгадати загадки і розгадати кросворд. Перед вами, на дошці два кросворди (для кожної команди свій кросворд).


Члени команди по черзі виходять до дошки, слухають питання, дають відповідь і записують її у клітинки кросворду. (Максимальна кількість балів – 5)




1.




2.
О
К
У
Л
Я
Р
И

3.
П
О
В
І
Т
Р
Я

4.
М
О
Р
К
В
А



5.
Ї
Д
А
Л
Ь
Н
Я

6.
С
І
Р
Н
И
К
И
Питання до І кросворду











1. Відгадайте слово-підказку. До кого ми звертаємося, якщо захворіли? (Лікар).


2. Два скельця, три дужки – на ніс і на вушка. (Окуляри).


3. Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш. (Повітря).


4. Сидить панна на дворі, а коса її на дворі. (Морква).


5. Ходять туди діти часто


Споживати їжу вчасно.


Це не клас і не читальня.


Смачно пахне у ……. (Їдальні).


6. Дерев’яні хлопці у малій коробці


Полягали спати. Не треба чіпати!


Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (Сірники).


Питання до ІІ кросворду







1.








2.
Б
Л
И
С
К
А
В
К
А
3.
В
Е
Л
О
С
И
П
Е
Д






4.
В
О
Г
О
Н
Ь







5.
Б
Е
Р
Е
З
А





6.
С
В
І
Т
Л
О
Ф
О
Р











1.                Відгадайте слово-підказку. Чим треба займатися, щоб стати сильним, здоровим, витривалим, мати гарну статуру? (Спорт).
2.     Нерозлийвода із братом – виступаємо у двох.
     Я йому підсвічу сцену, він співає: «Ух» та «Ох»! (Блискавка).
3.     Ухоплю його за роги, розжену колеса-ноги,
     Ріжки знизу покручу й по дорозі полечу. (Велосипед).
4.     Лісом він котився з ревом, їв траву, кущі, дерева.
     А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь).
5.     Я біла і тендітна, зелені маю коси.
     І навесні п’ють люди мої цілющі сльози. (Береза).
6.     Всім перехожим я моргаю, щоб пильно глянули на мене.
     Очей же я аж троє маю: червоне, жовте і зелене. (Світлофор).
Журі оголошує кількість балів за ІІ конкурс.


ІІІ конкурс «Книгу прочитаєш – про здоров’я все пізнаєш»
Питання для всієї команди. Правильна відповідь – 1 бал
Запитання для першої команди
1. Назвіть ім’я книжкового героя, який мав декілька шкідливих звичок, завдяки яким став відомим на весь світ, тому що розказував всілякі небилиці так натхненно і переконано, що й сам зрештою починав у них вірити. Назвіть книжку. («Пригоди барона Мюнхгаузена»).
2. Героїню якої казки, не зважаючи на мороз і заметіль, зла мачуха та її дочка відправили до зимового лісу за квітами? Назвіть казку («Дванадцять місяців»).
3. Як називається книга, у якій записані священні тексти, визнані церквою як непорушний закон віри і життя? (Біблія).
4. Як звали маленького хлопчика, який зумів не лише вижити в диких джунглях, а й стати їхнім господарем, не втративши при цьому найкращих рис справжньої Людини. (Мауглі).
5. Яке природне явище описав у своєму вірші Т.Шевченко? (Буря).
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Запитання для другої команди
1. Назвіть головну героїню казки Ш. Перро у якій йдеться про дівчинку, яка не цуралася брудної роботи, була доброю і щирою й за це добра фея нагородила її поїздкою на бал, де вона загубила один з елементів одягу,  який, у свою чергу, допоміг їй вийти заміж за принца. Назвіть казку. («Попелюшка»).
2. Назвіть ім’я українського і російського письменника, який чудово змалював казкову красу української ночі. (Микола Гоголь).
3. Який словник допоможе нам перевірити правильне написання слів «здоров’я», «загартовування», «безпека»? (Орфографічний).
4. Назвіть декілька шкідливих звичок Лиса Микити з казки Івана Франка «Фарбований лис». (Хитрість, злодійкуватість, схильність говорити неправду).
5. У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово, яким називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Назвіть це слово. (Гігієна).
ІІІ конкурс «Прочитай приказку»
Кожній команді пропонується прочитати приказку, у якій літери у словах переставлені місцями. Правильна відповідь – 5 балів.
1.     реДоб рещи цесер не євабу колині дегор (Добре щире серце не буває ніколи горде).
2.     реГо муто тьжи, хто ямжитт не родожить (Горе тому жить, хто життям не дорожить).
Музична пауза. Пісня про фізкультуру і спорт (на мотив пісні «У траві сидів коник»).
Із спортом ми дружили,
Зарядку всі робили.
І жили – не тужили,
Здоровими були
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Жили і не тужили.
Повірте мені, повірте мені,
Здоровими були.
Ми в різні ігри грались,
У озері купались,
В походи всі збирались
І весело жили.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
В походи всі збирались.
Повірте мені, повірте мені,
І весело жили.
Та якось Лінь підкралась,
І щось із нами сталось,
Не бігалось, не гралось
Всі сонними були.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Не бігалось, не гралося.
Повірте мені, повірте мені,
І сонними були.
Усі маленькі діти
Знов почали хворіти,
І ніде правди діти –
Ослабли враз усі.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
І ніде правди діти.
Повірте мені, повірте мені,
Ослабли враз усі.
Тоді ми зрозуміли,
Що помилку зробили,
Що нам потрібна сила
Й здоров’я повсякчас.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Що нам потрібна сила.
Повірте мені, повірте мені,
Й здоров’я повсякчас.
Журі оголошує кількість балів за IV конкурс.
Бібліотекар.
Ми сьогодні добре грали
Про здоров’я все пізнали.
Про тварин і про природу,
Про гаразди і негоду.
Та залишилося нам
Висновок усьому дати.
І маленьке деревце
Одягти в зелені шати.
Бібліотекар. Поки наше журі підраховує загальну кількість балів, я хочу, щоб ви уважно подивилися на деревце і сказали, чого йому не вистачає? (листочків). А для того, щоб деревце зазеленіло, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать  листочки, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева).
Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.
Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду,  бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.
Бібліотекар. Журі підрахувало  кількість балів кожної з команд і назве переможців.
Представник журі нагороджує  команду-переможця та подяки і призи всім учасникам команд за активну участь у грі.
Бібліотекар. Діти, ось і добігає кінця наша зустріч. Я гадаю, що конкурсні завдання для вас не були важкими, тому ви з ними дуже добре впоралися.
У цій грі переможців і переможених немає, тому що кожен, хто дбає про своє здоров’я і про здоров’я інших, хто знає, як зберегти наш світ від зла і ненависті, той завжди є і буде переможцем.
До нових зустрічей!





                                                     УРОК-ТРЕНІНГ
                                  «ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»
ТЕМА:  Правда   про  тютюн                                                             
 МЕТА:  Надати  учням  достовірну  інформацію  про  тютюн  і  тютюнопаління,  розвінчати  поширені  міфи  про  популярність  і  магічність  властивості  тютюну;виховувати прагнення учнів до здорового способу життя.
ОБЛАДНАННЯ :  Малюнки учнів за темою, аркуші паперу А-3, А -4,скотч, олівці, фломастери, маркери, картки з завданням.

ЩО ПІДГОТУВАТИ ЗАЗДАЛЕГІДЬ :

1.Підібрати прислів’я: «За здоровий спосіб життя»
2.Малюнки учнів за темою
3.Дослідники обговорюють з батьками чи знайомими людьми причини,з яких люди палять, чи
   не роблять цього
4.Лікарі готують повідомлення про наслідки паління
5.Історики – «Історія виникнення тютюну»

ОРІЄНТОВАНИЙ  ПЛАН ТРЕНІНГУ

Вступне слово вчителя, стартові завдання –   8 хв.
Взаємонавчання                                                - 10 хв.
Робота в групах                                                  -  10хв.
Інформаційне повідомлення                         -   7 хв.
Підсумкове завдання                                       -   8 хв.
Завершення  тренінгу                                       -   2 хв.    

  СТАРТОВІ ЗАВДАННЯ
·         Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку, повторить правила гри
·         Вступне слово вчителя: «Що таке тютюн і про походження тютюнопаління»

           За сотні років  до прибуття  європейців  американські  аборигени  вживали  тютюн.  Вони  палили   сигари  і  люльки,  жували  і  нюхали  його,  використовували  в  різних  обрядах. Однак  тютюну  і  сьогодні  іноді приписують  магічні  властивості:  начебто  сигарета  допомагає  заспокоїтись,  може  зробити  людину  дорослішою,   популярнішою, розумнішою. Давайте  поміркуємо:  чи  правда  це,  чи  варто  купувати  цигарки  та  ризикувати  своїм  здоров’ям?   Якими  бувають  рішення  у  нашому  житті?  
                                     Легенда  про  пихатого  мандарина
       Колись  давно  у Китаї жив  розумний  але  пихатий  мандарин(знатний  вельможа)  . Цілий  день  він  тільки і робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся   перед  підданими  своїм  розумом.  Так  минали  дні за днями, роки  за  роками…  Аж  ось  країну  облетіла  звістка, що  неподалік  оселився  чернець,  розумніший  за  самого  мандарина.  Розлютився  мандарин, почувши  про  це.  Вирішив він оголосити  поєдинок і відстояти  свою  славу нечесним  способом:  « Візьму я в руки метелика , сховаю його за спиною і запитує, що у мене в руках - живе  чи  мертве?  Якщо  чернець скаже, що живе,я роздушу метелика , а якщо  мертве - відпущу  його.» І ось настав день поєдинку . Чи  мало  людей  зібралось у  пишній  залі, щоб побачити ці змагання най розумніших чоловіків.  Мандарин  сидів  на  високому троні, тримав  зо спиною  метелика і з нетерпінням  чекав  ченця.  Аж  ось двері  відчинилися , і до зали увійшов  невисокий,  худорлявий  чоловік.  Він  підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь яке запитання.   Тоді мандарин  мовив:»  Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?»  Мудрець усміхнувся і відповів: «  Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів,  радісно тріпаючи крильцями.
Вправа «Мозковий шторм»
1.Назвіть приклади  рішень, які можуть вплинути на життя, здоровя, долю людей.                
2. Які рішення  доводиться приймати  підліткам?
3.Які рішення можуть бути життєво важливими?
ВЗАЄМОНАВЧАННЯ ( волонтери повідомляють групам про свої дослідження)
1.Історики. «Історія виникнення тютюну»
             12жовтня 1492 року Колумб відкрив не тільки Америку, а й тютюн. Він дізнався , що почали палити ще до нашої ери у початку  1 століття в Азії. Африці,  древні слов’яни. Туземці скручували листя рослини і підпалювали,вдихаючи дим. Тютюн використовували, як декоративну рослину,пізніше склалось уявлення про його надзвичайні лікувальні властивості. Королева  Катерина  Медичі страждала від головного болю.  Французький посол у Португалії  Жан Ніко  підніс їй у подарунок  листя і насіння тютюну.  Коли королева нюхала його, вона почувала себе краще.  Посол здобув собі славу.  З його ім’ям  пов’язана ботанічна назва тютюну(Nісоtі аna )  Але в Англії,  Туреччині  бачили, що тютюн – це  шкідлива речовина, яка  містить  отруту , приводить до наркоманії   і до багатьох хвороб .Його заборонили  вживати  , за  неслухняність людей  били батогами,  рвали ніздрі,але цій  звичці не позбавились.   Петро 1 привіз тютюн до Росії  з Голландії. Це стало вигідним промислом і шкідливим пороком людей.
2. Лікарі. «Наслідки паління людей»
          Відомо, що тютюновий дим  містить  понад 4000 різних хімічних сполук , серед яких небезпечними є смоли, чадний газ,  нікотині радіоактивний  полоній.   Після тютюнопаління  у людини погіршується показник крові, легені утруднюють  дихання,  виникає  кашель, погіршується пам’ять, підвищується тиск,  утруднюються робота серця,волосся втрачають блиск,і еластичність, шкіра передчасно старіє,з’являються  зморшки,нігті  починають  ламатися,очі  втрачають блиск,білки червоніють,у роті погіршуються відчуття,  зуби  жовтіють,  з’являється  неприємний  запах із  рота,   виникають хвороби зубів, ясень,  рак легенів,  гортані,рота,  печінки,  інсульти,  інфаркти .   
      Основна причина паління-нікотинова    залежність(діти демонструють  свої  малюнки,  які  вони  підготували  вдома,можна також  використовувати  таблиці ,на  яких  зображені внутрішні  органи  людини).
3.  Дослідники. «Основні  причини  тютюнопаління »   Підсумки  опитування  батьків і друзів.
          Нікотин-це сильніший  отрута.  Смертельна  доза для людини 1мл.гр.  на 1 кг. Маси тіла людини, тобто для підлітка    50-70мл.гр.  Смерть може настати,  якщо підліток випалить півпачки  сигарети. Дослідженням  встановлено, що  під час  паління 20% шкідливих  речовин, які є  в  тютюновому  диму,  згорає,25%-    затримується у легенях,  5% - залишається у підпалку і 5%- забруднює  навколишнє  середовище.
Опитав батьків, друзів,  знайомих, ми  дізналися, що  основними причинами тютюнопаління   є:
1.     Мода, бажання  бути  незалежним,  здаватися  дорослішим.
2.    Прагнення самостверджуватися, довести одноліткам свою значущість.
3.    Нудьга, безпорадність.
4.    Тиск з боку приятелів, бажання не виділятися між іншими.
5.    Приклад дорослих.
6.    Цікавість, бажання відкрити для себе нові відчуття, спровоковані рекламою.
Виробництво сигарет – над прибутковий бізнес. Тому, щоб заохотити людей до куріння створюють дуже привабливу рекламу .
РОБОТА В ГРУПАХ
    Обєднати учнів у  3 групи («земля», «повітря», «сонце»)
1группа «Земля»: створити анти рекламу на пачці сигарет, яку ви пропануєте державному виробництву.
2группа «Повітря»: підготувати виступ агітбригади  «За здоровий спосіб життя» ( використовувати прислівя, малюнки, пісні).
3группа «Сонце»: бухгалтери підрахують скільки грошей витрачає людина щодня, купуючи дві пачки сигарет за середньою  ціною  (за тиждень, місяць, рік).
Зробить висновки, як можна було витратити ці гроші, як би їх не довелося витрачати на сигарети.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ «За здоровий спосіб життя»
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ
                                         Основна причина паління
        Чому ж люди палять не зважаючи на шкоду для себе й оточуючих? Це тому, що через деякий час у них виникає нікотинова залежність. Нікотин, який міститься в тютюновому диму, пригнічує здатність організму виробляти необхідну йому нікотинову кислоту. Так організм починає залежати від паління.
       Багато підлітків, які спробували палити, стають курцями. Підраховано, що 75% із тих,  хто кинув палити, протягом півроку починають знову. Навіть через кілька років після відмови від тютюну ця згубна звичка може відродитися.
      У курця,який вирішив кинути палити, нерідко виникають тривога чи дратівливість, він потерпає від депресій, головного болю,безсоння. Дуже добре,якщо в перші кілька тижнів його морально підтримують друзі. Якщо ти знаєш когось,хто вирішив кинути палити, допоможи йому, скажи, що це один із його правильних виборів у житті.
ПІДСУМКОВІ ЗАВДАННЯ  
·        Оцінити ставлення учасників до заборони паління у громадських  місцях. Для цього провести в класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто за таку заборону, аз іншого – ті, хто категорично проти ( гра «Мікрофон»).
·        За бажанням учні називають свої причини не палити.
Кожна група записує на дошці 10 заповідей «За здоровий спосіб життя»(гра «Змійка»)
1.      Здоровий сон
2.      Виконувати режим дня
3.      Загартовуватися
4.      Займатися спортом
5.      Активно відпочивати
6.      Добре харчуватися
7.      Слідкувати за гігієною тіла
8.      Ні! Шкідливим звичкам
9.      Віра,любов,довіра близьким людям,гарні стосунки з друзями
10.  Корисна праця
Підсумки заняття ( роблять учні)           
          Тютюновий  дим містить до 4000 різних хімічних сполук. Найнебезпечнішими є нікотин, чадний газ і смоли.
          Паління призводить до порушення роботи серця та інших органів.
           Паління може негативно позначитися на здоровя людини вже через декілька років
           Курцям зі стажем  найбільше загрожує небезпека виникнення  ракових, серцево-судинних, легеневих і шлункових захворювань.
            Головною причиною паління є нікотинова залежність.  
ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГУ

       Взятися за руки і разом сказати: «Будьмо здорові!»



Екскурсія
В медичний пункт швидкої допомоги
Тема. Медична допомога.
Мета. Відпрацювати на практиці навички та вміння учнів надавати першу допомогу при різних видах переломів, кровотеч, сонячних та теплових ударах, опіках та обмороженнях.
Обладнання. Бланк – звіт про екскурсію, олівці, авторучки.
Місце проведення: медичний пункт швидкої допомоги


ПІДГОТОВКА ДО ПРОВЕДЕННЯ.
  1. Підготовка до екскурсії.
·         Напередодні відвідати медичний пункт швидкої допомоги. Домовитись про проведення екскурсії. Попрохати підготувати медичне обладнання для надання першої допомоги при різних видах переломів та кровотеч.
·         Підготувати питання для працівників швидкої допомоги, які вони можуть використати при проведенні екскурсії.
·         Підібрати навчальні завдання та питання для роздумів, завдання для самостійної роботи учнів.
  1. Теоретичний етап.
·         Види переломі, та їх ознаки.
·         Види кровотечі та їх ознаки.
·         Ступені опіків та їх ознаки.
·         Ступені обмороження та їх ознаки.
·         Що таке тепловий та сонячний удар.
3.      Проведення екскурсії.
·         Вступна бесіда з учнями.
·         Повторення правил дорожнього руху
·         Записати проведення інструктажу з учнями в класний журнал та журнал з ТБ (цільовий інструктаж)

Правила поведінки на дорогах
1. Переходити вулицю слід лише на зелене світло світлофора. З дозволу вчителя.

2. Переходити вулицю можна лише у спеціально визначених для цього місцях або підземних переходах.

3. Якщо немає переходу, треба дочекатися моменту, коли на дорозі не буде ніякого транспорту. Дивитись слід спочатку ліворуч, а  дійшовши середини дороги, - праворуч.

4. Не можна ходити чи гратися на дорозі.

5. Якщо нема тротуарів, треба йти узбіччям назустріч транспорту.

6. Зупинений транспорт треба обминати так: колісний (машини, автобуси, тролейбуси) – ззаду; рейковий (трамвай) – спереду.

·         Інструктаж з техніки безпеки для учнів під час проведення екскурсії.
1.      Поводить тихо, для запитання піднімати руку.
  1. Без дозволу медиків, чи керівника не брати до рук медичне обладнання по наданню першої допомоги.
  2. Працювати групами, коли пройшли інструктаж медиків та отримали дозвіл і відповіли на питання.
4. Бережно поводитись з медичним обладнанням.

Питання для учнів, які будуть задавати медичні працівники.
План.
Теоретичні питання
  1. Як визначити, що людина отримала такі види переломів та ушкоджень суглобів: (відкритий, закритий, перелом хребта, вивих, розтяг)
  2. Як визначити види кровотечі?
  3. Якого характеру бувають травми?
Практична частина екскурсії
  1. За допомогою засобів медичного обладнання та підручних надати таку медичну допомогу:
    • І група - відкритий перелом  правої  гомілки.
    • ІІ група – закритий перелом лівого передпліччя.
    • ІІІ група – венозна кровотеча правого стегна.
    • IV група – артеріальна кровотеча лівого плеча.
  2. Перша допомога при перегріванні ( завдання в картці)
  3. Перша допомога при переохолодженні (завдання в картці)
  4. Перша допомога при ураженні електрострумом (завдання в картці)
  5. Перша допомога при термічних опіках (завдання в картці)

·         План роботи.
-          Проведення екскурсії та розповідь медичного працівника про пункт швидкої допомоги.
-          Знайомство з медичним обладнанням, та оснащенням машини швидкої допомоги.
-          Теоретична підготовка учнів. (відповіді на питання, поставлені медичними працівниками)
-          Практична частина екскурсії з надання першої допомоги.
-          Самостійна робота з картками - завданнями.

 

Картки - завдання

Місце проведення екскурсії ___________________________________________________________
Дата проведення екскурсії ____________________________________________________________
Тема екскурсії _______________________________________________________________________
Старший групи ______________________________________________________________________
Склад групи
  1. _________________________________
  2. _________________________________
  3. _________________________________
  4. _________________________________
Завдання для групи №1

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Остуда, тремтіння, головний біль, втрата свідомості, нудота.


Завдання для групи №2
За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Остуда, тремтіння, порушення свідомості, посиніння (збіднення) губ, зниження температури тіла



Завдання для групи №3

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Тимчасова зупинка дихання, тимчасова зупинка серця, збліднення  шкіряних покривів.



Завдання для групи №4

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Почервоніння шкіри або поява міхурців. Відчуття болю, печіння.



Завдання для 1,2,3,4 групи
Складіть необхідний перелік домашньої аптечки. ( з переліку даного вмісту аптечки, виберіть правильний вміст)

Неправильний вміст аптечки
Правильний вміст аптечки
(напишіть лише цифри)
1. Перев’язочний матеріал:
·         5 бинтів
·         одна упаковка з лейкопластиром (4см Х 1м)
·         1 трикутна косинка
·         1 упаковка вати для перев’язок.
2. Ліки:
  • аспірин, 10 таблеток
  • анальгін, 10 таблеток
  • 1 упаковка борної мазі, 20 г
  • флакон перекису водню, 30 мл
  • упаковка активованого вугілля
3. Інші матеріали:
  • ножиці
  • термометр
  • піпетка
4. Шприц
5. Крапельниця
6. Ендоскоп
7. Скальпель


Підбиття підсумків.
1. Яких правил безпечної поведінки треба дотримуватися, що не сталося травм?
2. За яким номером треба телефонувати, щоб викликати швидку?
3. Ваші дії, перед тим як приїде швидка?
4. Подякувати медичних працівників за проведення екскурсії та практичної частини.
5. Фотографія напам’ять.

 



Картки - завдання

Місце проведення екскурсії ___________________________________________________________
Дата проведення екскурсії ____________________________________________________________
Тема екскурсії _______________________________________________________________________
Старший групи ______________________________________________________________________
Склад групи
1. _________________________________
  1. _________________________________
  2. _________________________________
  3. _________________________________
Завдання для групи №1

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Остуда, тремтіння, головний біль, втрата свідомості, нудота.




Складіть необхідний перелік домашньої аптечки. ( з переліку даного вмісту аптечки, виберіть правильний вміст)

Неправильний вміст аптечки
Правильний вміст аптечки
(напишіть лише цифри)
1. Перев’язочний матеріал:
·         5 бинтів
·         одна упаковка з лейкопластиром (4см Х 1м)
·         1 трикутна косинка
·         1 упаковка вати для перев’язок.
2. Ліки:
  • аспірин, 10 таблеток
  • анальгін, 10 таблеток
  • 1 упаковка борної мазі, 20 г
  • флакон перекису водню, 30 мл
  • упаковка активованого вугілля
3. Інші матеріали:
  • ножиці
  • термометр
  • піпетка
4. Шприц
5. Крапельниця
6. Ендоскоп
7. Скальпель







Картки - завдання

Місце проведення екскурсії ___________________________________________________________
Дата проведення екскурсії ____________________________________________________________
Тема екскурсії _______________________________________________________________________
Старший групи ______________________________________________________________________
Склад групи
1. _________________________________
  1. _________________________________
  2. _________________________________
  3. _________________________________


Завдання для групи №2

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Остуда, тремтіння, порушення свідомості, посиніння (збіднення) губ, зниження температури тіла





Складіть необхідний перелік домашньої аптечки. ( з переліку даного вмісту аптечки, виберіть правильний вміст)

Неправильний вміст аптечки
Правильний вміст аптечки
(напишіть лише цифри)
1. Перев’язочний матеріал:
·         5 бинтів
·         одна упаковка з лейкопластиром (4см Х 1м)
·         1 трикутна косинка
·         1 упаковка вати для перев’язок.
2. Ліки:
  • аспірин, 10 таблеток
  • анальгін, 10 таблеток
  • 1 упаковка борної мазі, 20 г
  • флакон перекису водню, 30 мл
  • упаковка активованого вугілля
3. Інші матеріали:
  • ножиці
  • термометр
  • піпетка
4. Шприц
5. Крапельниця
6. Ендоскоп
7. Скальпель






Картки - завдання

Місце проведення екскурсії ___________________________________________________________
Дата проведення екскурсії ____________________________________________________________
Тема екскурсії _______________________________________________________________________
Старший групи ______________________________________________________________________
Склад групи
1. _________________________________
  1. _________________________________
  2. _________________________________
  3. _________________________________

Завдання для групи №3

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Тимчасова зупинка дихання, тимчасова зупинка серця, збліднення  шкіряних покривів.



Складіть необхідний перелік домашньої аптечки. ( з переліку даного вмісту аптечки, виберіть правильний вміст)

Неправильний вміст аптечки
Правильний вміст аптечки
(напишіть лише цифри)
1. Перев’язочний матеріал:
·         5 бинтів
·         одна упаковка з лейкопластиром (4см Х 1м)
·         1 трикутна косинка
·         1 упаковка вати для перев’язок.
2. Ліки:
  • аспірин, 10 таблеток
  • анальгін, 10 таблеток
  • 1 упаковка борної мазі, 20 г
  • флакон перекису водню, 30 мл
  • упаковка активованого вугілля
3. Інші матеріали:
  • ножиці
  • термометр
  • піпетка
4. Шприц
5. Крапельниця
6. Ендоскоп
7. Скальпель






Картки - завдання

Місце проведення екскурсії ___________________________________________________________
Дата проведення екскурсії ____________________________________________________________
Тема екскурсії _______________________________________________________________________
Старший групи ______________________________________________________________________
Склад групи
1. _________________________________
  1. _________________________________
  2. _________________________________
  3. _________________________________

Завдання для групи №4

За запропонованими ознаками визначити, що сталося з людиною і яку першу допомогу їй треба надати.
Ознаки
Що сталося
Перша допомога
Почервоніння шкіри або поява міхурців. Відчуття болю, печіння.



Складіть необхідний перелік домашньої аптечки. ( з переліку даного вмісту аптечки, виберіть правильний вміст)

Неправильний вміст аптечки
Правильний вміст аптечки
(напишіть лише цифри)
1. Перев’язочний матеріал:
·         5 бинтів
·         одна упаковка з лейкопластиром (4см Х 1м)
·         1 трикутна косинка
·         1 упаковка вати для перев’язок.
2. Ліки:
  • аспірин, 10 таблеток
  • анальгін, 10 таблеток
  • 1 упаковка борної мазі, 20 г
  • флакон перекису водню, 30 мл
  • упаковка активованого вугілля
3. Інші матеріали:
  • ножиці
  • термометр
  • піпетка
4. Шприц
5. Крапельниця
6. Ендоскоп
7. Скальпель








 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
























Комментариев нет:

Отправить комментарий